জাপানৰ অটো নিৰ্মাতা কোম্পানী চুজুকি মটৰ কৰ্পৰেশ্যনে মঙলবাৰে ঘোষণা কৰে যে অহা পাঁচ-ছয় বছৰত ভাৰতত ৭০ হাজাৰ কোটি টকা বিনিয়োগ কৰিব।
এই বিনিয়োগৰ ফলত গাড়ীৰ উৎপাদন বৃদ্ধি, গাড়ীৰ নতুন মডেল প্ৰৱৰ্তন কৰাৰ লগতে বিশ্বৰ তৃতীয় বৃহত্তম অটোম’বাইল বজাৰ ভাৰতত নিজৰ নেতৃত্বৰ স্থান সুৰক্ষিত কৰাৰ পৰিকল্পনা কৰিছে।
গুজৰাটৰ কোম্পানীটোৰ হান্সালপুৰ প্লাণ্টত মাৰুতি চুজুকিৰ প্ৰথমখন ইলেক্ট্ৰিক এছ ইউ ভি ‘ই-ভিটাৰা’ মুকলি কৰাৰ সময়ত এই ঘোষণা কৰে চুজুকি মটৰ কৰ্প’ৰেশ্যনৰ সভাপতি টোছিহিৰো চুজুকিয়ে।
উদ্বোধনী অনুষ্ঠানত প্ৰধানমন্ত্ৰী নৰেন্দ্ৰ মোদীয়ে ইলেক্ট্ৰিক এছইউভিৰ প্ৰথমটো বেচৰ ফ্লেগ অফ কৰে।
মাৰুতি চুজুকি ইণ্ডিয়াৰ এক ইউনিট চুজুকি মটৰ গুজৰাট (এছএমজি)ত একচেটিয়াভাৱে নিৰ্মাণ কৰা হ’ব এই ই-ভিটাৰা আৰু ১০০ খনতকৈও অধিক দেশলৈ ৰপ্তানি কৰা হ’ব।
প্ৰথমখন চালান পিপাভাভ বন্দৰৰ পৰা ইউৰোপলৈ ৰাওনা হ’ব, য’ত ব্ৰিটেইন, জাৰ্মানী, ফ্ৰান্স, নৰৱে, ইটালী আদিৰ দৰে বজাৰ সামৰি লোৱা হ’ব।
ইলেক্ট্ৰিক এছইউভি জাপানলৈও ৰপ্তানি কৰা হ’ব বুলিও চুজুকিয়ে নিশ্চিত কৰিছে।
টোছিহিৰো চুজুকিয়ে কয় যে গুজৰাটৰ এই সুবিধাটোক বছৰি ১০ লাখ ইউনিটৰ পৰিকল্পিত ক্ষমতাৰে বিশ্বৰ অন্যতম বৃহৎ অটোম’বাইল হাব হিচাপে গঢ়ি তোলা হৈছে।
তেওঁ কয়, ‘আমি এই সুবিধাটো বাছি লৈছিলো আমাৰ প্ৰথমখন বেটাৰীযুক্ত ইলেক্ট্ৰিক বাহন ই-ভিটাৰা নিৰ্মাণ কৰিবলৈ আৰু ইয়াক বিশ্বব্যাপী উৎপাদন কেন্দ্ৰ হিচাপে গঢ়ি তুলিবলৈ।
গণেশ চতুৰ্থীৰ সৈতে মিল থকা “ঐতিহাসিক দিন” বুলি অভিহিত কৰি চুজুকিয়ে ভাৰতৰ সেউজ গতিশীলতাৰ ঠেলাক আগুৱাই নিয়াৰ ক্ষেত্ৰত প্ৰধানমন্ত্ৰী মোডীৰ নেতৃত্বক প্ৰশংসা কৰে।
তেওঁ লগতে কয়, “চুজুকিয়ে চাৰি দশকৰো অধিক সময় ধৰি ভাৰতৰ গতিশীলতা যাত্ৰাত গৌৰৱেৰে অংশীদাৰ হৈ আহিছে, আৰু আমি ভাৰতৰ বহনক্ষম গতিশীলতাৰ দৃষ্টিভংগীক সমৰ্থন কৰিবলৈ আৰু বিক্ষিত ভাৰতত অৰিহণা যোগাবলৈ প্ৰতিশ্ৰুতিবদ্ধ হৈ আছো।”
বিক্ৰী আৰু ৰাজহৰ ক্ষেত্ৰত ভাৰত চুজুকিৰ সৰ্ববৃহৎ বজাৰ, মূলতঃ ইয়াৰ সংখ্যাগৰিষ্ঠ মালিকানাধীন সহযোগী কোম্পানী মাৰুতি চুজুকি, দেশৰ শীৰ্ষ গাড়ী নিৰ্মাতা কোম্পানী।
বছৰ বছৰ ধৰি চুজুকিয়ে ভাৰতত ১ লাখ কোটি টকাতকৈ অধিক বিনিয়োগ কৰি ইয়াৰ মূল্য শৃংখলত ১১ লাখৰো অধিক প্ৰত্যক্ষ চাকৰিৰ সৃষ্টি কৰিছে।
ই-ভিটাৰা মুকলি কৰাৰ সমান্তৰালভাৱে কোম্পানীটোৱে গুজৰাটৰ টিডিএছ লিথিয়াম-আয়ন বেটাৰী প্লাণ্টত হাইব্ৰিড বেটাৰী ইলেক্ট্ৰ’ডৰ উৎপাদন আৰম্ভ কৰি আন এক মাইলৰ খুঁটিও চিহ্নিত কৰে।
হাইব্ৰিড বাহনত ব্যৱহৃত এই বেটাৰীসমূহ এতিয়া ভাৰতত কেৱল কেঁচামাল আৰু জাপানৰ পৰা আমদানি কৰা কিছু অৰ্ধপৰিবাহী অংশৰে নিৰ্মাণ কৰা হ’ব।
চুজুকিয়ে কয় যে এই পদক্ষেপ ‘আত্মনিৰ্ভৰ ভাৰত’ৰ দিশত এক শক্তিশালী ঠেলা, আৰু কোম্পানীয়ে নিজৰ কাৰ্বন নিৰপেক্ষতাৰ লক্ষ্য পূৰণৰ বাবে ‘মাল্টি-পাৱাৰট্ৰেইন কৌশল’ অনুসৰণ কৰিব।
ইয়াৰ ভিতৰত বৈদ্যুতিক বাহন, শক্তিশালী হাইব্ৰিড, ইথানল ফ্লেক্স-ফুৱেল বাহন, আৰু সংকোচিত বায়’গেছ আদি অন্তৰ্ভুক্ত।
এই ঘোষণাৰ পিছতে মাৰুতি চুজুকি ইণ্ডিয়া লিমিটেডৰ শ্বেয়াৰৰ মূল্য ১৪,৬০৮.১০ টকাত বৃদ্ধি পাইছে, যিটো মঙলবাৰে ইন্ট্ৰা ডে ট্ৰেডৰ সময়ত ১.০৪ শতাংশ বৃদ্ধি পাইছে।
0 Comments